DEFINICJA:
OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE to osoby które nie mogą samodzielnie, częściowo lub całkowicie, zapewnić sobie możliwości normalnego życia indywidualnego i społecznego na skutek wrodzonego lub nabytego upośledzenia sprawności fizycznej lub psychicznej.
ODBIORCY USŁUG:
O dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych mogą ubiegać się osoby posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, orzeczenie równoważne lub orzeczenie o stałej lub długotrwałej niezdolności do pracy
w gospodarstwie rolnym wydane przed dniem 1 stycznia 1998 r. (jeżeli nie straciło ważności) oraz dzieci i młodzież posiadające orzeczenie o niepełnosprawności. Osoby będące mieszkańcami Powiatu Głogowskiego.
TURNUSY REHABILITACYJNE
Na czym polega dofinansowanie
Umożliwienie osobom niepełnosprawnym uczestnictwo w turnusie rehabilitacyjnym będącym zorganizowaną formą aktywnej rehabilitacji połączonej z elementami wypoczynku, mającą na celu poprawę sprawności, wyrobienie zaradności i rozwijanie zainteresowań. Turnus trwa 14 dni w ośrodkach posiadających wpis do rejestru ośrodków prowadzonych przez wojewodę.
Aktualne informacje o ośrodkach i organizatorach turnusów rehabilitacyjnych posiadających wpisy do rejestrów wojewodów są pod adresem: empatia.mpips.gov.pl.
Kto może skorzystać
Każdy kto:
– 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
– 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
Osoby niepełnosprawne do 16 roku życia dofinansowanie przysługuje co roku.
Osoby ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, osoby niepełnosprawne w wieku 16-24 lat uczące się i niepracujące, bez względu na stopień niepełnosprawności, które nie korzystały z dofinansowania w roku ubiegłym.
Dofinansowanie dla opiekuna przysługuje osobie niepełnosprawnej do 16 roku życia (na pisemny wniosek lekarza zgodnie z załączonym zaświadczeniem lekarskim).
Dofinansowanie opiekuna dla znacznego stopnia niepełnosprawności będzie rozpatrywane indywidualnie w zależności od potrzeb oraz od posiadanych środków PFRON na realizację zadania (na pisemny wniosek lekarza zgodnie z załączonym zaświadczeniem lekarskim).
Z uwagi na ograniczoną ilość środków PFRON nie przysługuje dofinansowanie osobie z lekkim stopniem niepełnosprawności.
Co musisz przygotować
SPRZĘT REHABILITACYJNY
Na czym polega dofinansowanie
Celem dofinansowania jest pomoc finansowa przy zakupie sprzętów, przyrządów i urządzeń wspierających funkcjonowanie i rehabilitację osób niepełnosprawnych w ich miejscu zamieszkania.
Dofinansowanie do 80% kosztów zakupu sprzętu rehabilitacyjnego nie więcej jednak niż do wysokości pięciokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Sprzęt rehabilitacyjny, to urządzenia i sprzęty zalecone przez lekarza, niezbędne do rehabilitacji w warunkach domowych, nieobjęte ubezpieczeniem zdrowotnym Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ).
Kto może skorzystać
Każdy kto:
– 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
– 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
Co musisz przygotować
PRZEDMIOTY ORTOPEDYCZNE I ŚRODKI POMOCNICZE
Na czym polega dofinansowanie
Celem dofinansowania jest pomoc finansowa przy zakupie sprzętów, przyrządów i urządzeń wspierających funkcjonowanie i rehabilitację osób niepełnosprawnych w ich miejscu zamieszkania.
Przedmioty ortopedyczne to przyrządy niezbędne do samodzielnego funkcjonowania osoby niepełnosprawnej, np. protezy, kule, wózek inwalidzki.
Środki pomocnicze to przedmioty, które w znacznym stopniu ułatwiają funkcjonowanie osoby niepełnosprawnej w środowisku społecznym lub wręcz to umożliwiają, np. pomoce optyczne dla niedowidzących, aparaty słuchowe, cewniki.
Kto może skorzystać
Każdy kto:
– 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
– 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
Co musisz przygotować
LIKWIDACJA BARIER ARCHITEKTONICZNYCH
Wsparcie polega na dofinansowaniu likwidacji barier uniemożliwiających osobom niepełnosprawnym samodzielne funkcjonowanie. Bariery architektoniczne to wszelkie utrudnienia występujące w budynku i w jego najbliższej okolicy, które ze względu na rozwiązania techniczne, konstrukcyjne lub warunki użytkowania uniemożliwiają lub utrudniają swobodę ruchu osobom niepełnosprawnym.
Dofinansowanie do 95% kosztów przedsięwzięcia (do wysokości kwot przyjętych przez PCPR), nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Jeżeli przedmiotem dofinansowania jest np. budowa podjazdu do budynku mieszkalnego lub dobudowa windy – należy, w zależności od kwestii własności budynku lub ziemi:
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) nie zwraca kosztów poniesionych w związku z pracami wykonanymi przed zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków PFRON.
Każdy, kto:
– 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
– 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
LIKWIDACJA BARIER TECHNICZNYCH
Wsparcie polega na dofinansowaniu likwidacji barier technicznych uniemożliwiających osobom niepełnosprawnym samodzielne funkcjonowanie. Bariery techniczne, to przeszkody wynikające z braku zastosowania lub niedostosowania przedmiotów lub urządzeń odpowiednich do rodzaju niepełnosprawności.
Dofinansowanie do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Każdy, kto ma:
– 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
– 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
LIKWIDACJA BARIER W KOMUNIKOWANIU SIĘ
Wsparcie polega na dofinansowaniu likwidacji barier w komunikowaniu się, uniemożliwiających osobom niepełnosprawnym samodzielne funkcjonowanie. Bariery
w komunikowaniu się to ograniczenia uniemożliwiające lub utrudniające osobie niepełnosprawnej swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji.
Dofinansowanie do 95% kosztów przedsięwzięcia, nie więcej jednak niż do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) nie zwraca kosztów poniesionych w związku z pracami wykonanymi przed zawarciem umowy o dofinansowanie ze środków PFRON.
Każdy, kto ma:
– 50% przeciętnego wynagrodzenia na osobę we wspólnym gospodarstwie domowym,
– 65% przeciętnego wynagrodzenia w przypadku osoby samotnej.
w uzasadnionych przypadkach potwierdzenie potrzeby posiadania komputera celem likwidowania barier w komunikowaniu się, określone w opinii wydanej przez np. psychologa, pedagoga, logopedę (w zależności od stopnia i rodzaju niepełnosprawności osoby niepełnosprawnej),
SPORT, KULTURA, REKREACJA I TURYSTYKA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Dofinansowanie do 60% kosztów przedsięwzięcia.
Wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON składa się w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadań.
SPRZĘT REHABILITACYJNY DLA INSTYTUCJI
Jeden raz w roku o dofinansowanie w sprzęt rehabilitacyjny mogą ubiegać się osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jeżeli prowadzą działalność związaną z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej dwóch lat przed dniem złożenia wniosku oraz udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej dofinansowaniem ze środków Funduszu.
Dofinansowanie do 80% kosztów przedsięwzięcia.
Co musisz przygotować
Pilotażowy program „Aktywny samorząd”
Pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu.
Na czym polega dofinansowanie
Przedmiotem dofinansowania jest pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu.
Możemy dofinansować każdy sprzęt i każde urządzenie, które ułatwią ci kierowanie samochodem lub przewóz osoby niepełnosprawnej. Dofinansowane mogą być koszty zakupu
i usługi montażu oprzyrządowania samochodu.
Kto może skorzystać
Każdy kto:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w uzyskaniu prawa jazdy.
Na czym polega dofinansowanie
Przedmiotem dofinansowania jest pomoc w uzyskaniu prawa jazdy. Pomoc ta obejmuje koszty kursu, egzaminów, w tym opłaty z nimi związane oraz przykładowo: jazdy doszkalające, szkolenie uzupełniające.
Kto może skorzystać
Każdy kto:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania.
Na czym polega dofinansowanie
Jest to pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania.
Możemy dofinansować każdy sprzęt i każde urządzenie, które ułatwią ci dostęp do informacji. Warunek, to współpraca tego urządzenia z komputerem. Sprzęt komputerowy też może być zakupiony.
Kto może skorzystać
Każdy kto:
lub
lub
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania.
Możesz uzyskać dofinansowanie do kosztów szkolenia z obsługi sprzętów elektronicznych
i oprogramowania zakupionych w programie "Aktywny samorząd".
Każdy, kto skorzystał z pomocy w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania w ramach programu "Aktywny samorząd".
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek
za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu.
Przedmiotem dofinansowania są koszty utrzymania sprawności technicznej zakupionego
w ramach programu „Aktywny samorząd” sprzętu elektronicznego.
Każdy kto:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Przedmiotem dofinansowania jest pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Wyjaśnienie:
Wózek inwalidzki o napędzie elektrycznym to wózek inwalidzki wyposażony w napęd elektryczny i akumulatory, przeznaczony do przemieszczania się głównie wewnątrz, ale także na zewnątrz pomieszczeń, wraz z wyposażeniem, także dodatkowym; wózek poprawia lub utrzymuje wydolność osoby niepełnosprawnej ruchowo w zakresie mobilności użytecznej
w czynnościach codziennych i samoobsłudze, a także uczestniczenia społecznego
(w szczególności uczestniczenia w edukacji, wykonywania pracy zarobkowej).
Każdy, kto:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Przedmiotem dofinansowania jest pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.
Każdy, kto ma:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w zakupie protezy kończyny lub pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne (co najmniej na III poziomie jakości).
Na czym polega dofinansowanie
Dofinansowanie obejmuje koszt zakupu lub naprawy protezy kończyny górnej lub dolnej. Jeśli chodzi o kończynę górną, to możliwy jest zakup protezy z precyzyjnymi elementami mechanicznymi oraz nowoczesnym zawieszeniem kikuta (także z wykorzystaniem technologii silikonowej) oraz bardzo dobrym wykończeniem kosmetycznym, albo w wyjątkowych przypadkach protezy z elementami bioelektrycznymi (lub elementami kombinowanymi).
Jeśli chodzi o kończynę dolną, to możliwy jest zakup protezy na bardzo dobrym poziomie, wykonanej na nowoczesnych elementach (stopa, staw kolanowy) oraz posiadającej bardzo dobre zawieszenie w leju, także na elementach silikonowych, albo w wyjątkowych przypadkach protezy z elementami sterowanymi cyfrowo, z wielowarstwowymi lejami oraz najlżejszymi elementami nośnymi.
Każdy, kto:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Wzory formularzy stosowanych w ramach Obszaru C3 - C4
W trakcie ubiegania się o pomoc w zakupie protezy lub w utrzymaniu sprawności technicznej takiej protezy) obowiązują poniższe formularze.
Prosimy, aby oferenci/wykonawcy - wystawcy ww. dokumentów korzystali z zamieszczonych formularzy/plików, wypełniając je w wersji elektronicznej.
Pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego.
Przedmiotem dofinansowania jest pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego.
Każdy, kto ma:
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Dofinansowanie obejmuje ponoszone przez rodziców/opiekunów koszty opieki nad dzieckiem przebywającym w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką (dziennego opiekuna, niani lub w ramach klubu dziecięcego, punktu przedszkolnego, zespołu wychowania przedszkolnego, oddziału przedszkolnego w szkole). Ma za zadanie pomóc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej.
Na czym polega dofinansowanie?
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
Jaka jest wysokość pomocy?
100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r.
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Pomoc jest adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności lub z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia), które korzystają z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia tlenem.
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
Przedmiotem dofinansowania jest pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
Dofinansowanie obejmuje koszt opłaty za naukę (czesne) lub opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego (w przypadku osób, które mają wszczęty przewód doktorski, a nie są uczestnikami studiów doktoranckich). Dla uczniów szkół policealnych i studentów przewidziany jest także dodatek na pokrycie innych kosztów kształcenia.
W celu skorzystania z dofinansowania ze środków PFRON należy złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy SOW (System Obsługi Wsparcia).
Do wniosku o dofinansowanie należy dołączyć dokumenty tj.:
Piecza zastępcza nad dzieckiem jest sprawowana w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców. Zasady i formy sprawowania pieczy zastępczej określają przepisy ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej następuje na podstawie orzeczenia sądu albo na podstawie umowy zawartej między rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka a starostą.
W pieczy zastępczej umieszcza się dzieci, których rodzice zostali trwale lub czasowo pozbawieni praw rodzicielskich lub gdy władza ta została im ograniczona lub zawieszona.
Formami rodzinnej pieczy zastępczej są:
Rodzinę zastępczą zawodową lub rodzinę zastępczą niezawodową tworzą osoby niebędące wstępnymi lub rodzeństwem dziecka. W rodzinie zastępczej niezawodowej lub zawodowej w tym samym czasie może przebywać łącznie nie więcej niż 3 dzieci lub osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej (lub w razie konieczności liczniejsze rodzeństwo).
Rodzinny dom dziecka tworzą osoby niebędące wstępnymi lub rodzeństwem dziecka. W rodzinnym domu dziecka może przebywać łącznie nie więcej niż 8 dzieci lub osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej (lub w razie konieczności liczniejsze rodzeństwo).
W razie konieczności umieszczenia w rodzinie zastępczej niezawodowej lub zawodowej rodzeństwa, za zgodą rodziny zastępczej oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, jest dopuszczalne umieszczenie w tym samym czasie większej liczby dzieci.
Formalne wymogi wobec kandydatów na rodziców zastępczych obejmują posiadanie pełni władzy rodzicielskiej w stosunku do własnych dzieci, wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, o ile taki istnieje oraz pełnej zdolności do czynności prawnych, jak również dysponowanie odpowiednimi warunkami lokalowymi i materialnymi, umożliwiającymi dziecku zaspokojenie jego indywidualnych potrzeb. Ponadto, kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej muszą być zdolni do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem, co powinno być potwierdzone zaświadczeniem lekarskim o stanie zdrowia wystawionym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz opinią psychologiczną o posiadaniu predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
Jednocześnie osoba, która osiągnęła pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej, może przebywać w dotychczasowej rodzinie zastępczej, za zgodą tej rodziny zastępczej, nie dłużej jednak niż do osiągnięcia 25 roku życia, jeżeli uczy się (w szkole, w zakładzie kształcenia nauczycieli, na uczelni, u pracodawcy w celu przygotowania zawodowego).
Świadczenia i dodatki przysługujące rodzinom zastępczym udzielane na wniosek rodziny zastępczej.
Wniosek, o którym mowa wyżej, rodzina zastępcza składa w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania.
Przyznanie lub odmowa przyznania świadczeń następuje w drodze decyzji administracyjnej, z wyłączeniem świadczenia „Dobry Start” które jest świadczeniem przyznawanym bezdecyzyjnie.
Osoby otrzymujące świadczenia, są obowiązane niezwłocznie poinformować organ, który przyznał świadczenie, o każdej zmianie ich sytuacji życiowej, która ma wpływ na prawo do tych świadczeń (np. opuszczenie przez dziecko rodziny zastępczej, zmiana adresu).
Załącznik nr 1
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
............................................................... Głogów, .......................................
imię, nazwisko data
...............................................................
adres
..............................................................
...............................................................
nr tel.
Zwracam(y) się z prośbą o dofinansowanie do wypoczynku poza miejscem zamieszkania dla dziecka ………………………………, ur. ………………... przebywającego w rodzinnej pieczy zastępczej.
Wypoczynek organizowany jest w terminie od …………………………………… do ………………………………………., w miejscowości: …………………………….., koszt wypoczynku: ……………………………..………, wnioskowana kwota dofinansowania
………………………………
Oświadczam, że zapoznałam(łem) się z „Regulaminem do zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
Równocześnie oświadczam, że:
- nie korzystam korzystam(y) z innych źródeł dofinansowań do wypoczynku*,
- równocześnie korzystam z innych źródeł dofinansowań do wypoczynku*, należy wskazać z jakich i w jakiej wysokości……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………......
Do wniosku:
- załączam dokumenty potwierdzające organizację w tym poniesiony koszt wypoczynku dziecku*,
- dołączę dokumenty potwierdzające organizację w tym poniesiony koszt wypoczynku dziecku w terminie do 30 dni po zakończeniu wypoczynku*.
............................................................
czytelny podpis wnioskodawcy
*niepotrzebne skreślić
Opinia pracownika socjalnego PCPR:
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………
…………………………………………
Podpis i pieczęć pracownika socjalnego
Decyzja Dyrektora PCPR:
przyznaję/nie przyznaję świadczenie w wysokości: ……………………………………
….…………………………………
Podpis i pieczęć Dyrektora PCPR
Załączniki nr 2/2a
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
............................................................... Głogów, ........................................ imię, nazwisko data
...............................................................
adres
...............................................................
...............................................................
nr tel.
W związku z postanowieniem Sądu Rejonowego w ........................................................
z dnia ............................................................ (prawomocnego z dniem .........................................................)
dotyczącym umieszczenia małoletniej/małoletniego ................................................................................
.....................................................................................................................................................................................
w rodzinie zastępczej zwracam(y) się z prośbą o przyznanie świadczenia na pokrycie niezbędnych kosztów związanych z potrzebami przyjmowanego dziecka - jednorazowo.
Równocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z „Regulaminem dotyczącym zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
............................................................
czytelny podpis wnioskodawcy
Opinia pracownika socjalnego PCPR:
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………….......
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………….......
…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………...............
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………...........
…………………………………
Podpis i pieczęć pracownika socjalnego
Decyzja Dyrektora PCPR:
przyznaję/nie przyznaję świadczenie w wysokości: ……………………………………
…………………………………
Podpis i pieczęć Dyrektora PCPR
Załącznik nr 4
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
…………………………………………………………. ...…………………………..……, …….…………………... ….
Imię i nazwisko Miejscowość data
…………………………………………………………
adres
Do Dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Głogowie
Wniosek
Na podstawie art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej zwracam się z wnioskiem o przyznanie środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym*/domu jednorodzinnego* za okres od ……………………. do ………………………………………
Wyrażam zgodę na przekazywanie w/w środków w formie ryczałtu.
W przypadku, gdy w mojej rodzinie przebywać będzie mniej niż 4 dzieci natychmiast o tym fakcie poinformuję.
Równocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z „Regulaminem dotyczącym zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
…………………………………………
czytelny podpis wnioskodawcy
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 5
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
………………………………………………………… ...…………………………..……, …….……………………………
Imię i nazwisko Miejscowość data
…………………………………………………………
adres
Do Dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Głogowie
Proszę o przyznanie świadczenia na pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem niezbędnego remontu lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym*/domu jednorodzinnego*.
Aktualny zakres planowanego remontu/prac wraz z szacunkowym kosztorysem:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
L.p. |
Nazwa elementu/ rodzaju robót |
Pomieszczenie/element którego dotyczy remont |
Szacunkowy koszt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razem koszt: |
|
||
Równocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z „Regulaminem dotyczącym zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
…………………………………..
czytelny podpis wnioskodawcy
Opinia pracownika socjalnego PCPR:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………
Podpis i pieczęć pracownika socjalnego
Decyzja Dyrektora PCPR:
przyznaję/nie przyznaję świadczenie w wysokości: ……………………………………
….…………………………………
Podpis i pieczęć Dyrektora PCPR
RODZINA ZASTĘPCZA ZAWODOWA, RODZINA POMOCOWA
Rodzinę zastępczą zawodową tworzą małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim, u których umieszczono dziecko w celu sprawowania nad nim pieczy zastępczej, niebędący wstępnymi lub rodzeństwem dziecka.
Pełnienie tej funkcji może być powierzone osobom, które:
1) dają rękojmię należytego sprawowania pieczy zastępczej,
2) nie są i nie były pozbawione władzy rodzicielskiej, oraz władza rodzicielska nie jest im ograniczona ani zawieszona,
3) wypełniają obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do nich wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie są ograniczone w zdolności do czynności prawnych,
5) są zdolne do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem, co zostało potwierdzone zaświadczeniem lekarskim o stanie zdrowia wystawionym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz opinią o posiadaniu predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji rodziny zastępczej wystawioną przez psychologa,
6) przebywają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
7) zapewnią odpowiednie warunki bytowe i mieszkaniowe umożliwiające dziecku zaspokajanie jego indywidualnych potrzeb,
8) nie były skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
Rodzina zastępcza zawodowa pełniąca funkcję pogotowia rodzinnego przyjmuje dziecko:
1) na podstawie orzeczenia sądu;
2) w przypadku gdy dziecko zostało doprowadzone przez Policję lub Straż Graniczną;
3) na wniosek rodziców, dziecka lub innej osoby w przypadku gdy dziecko jest ofiarą przemocy domowej.
W rodzinie zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego umieszcza się dziecko do czasu unormowania sytuacji dziecka, nie dłużej jednak niż na okres 4 miesięcy.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres ten może być przedłużony, za zgodą organizatora rodzinnej pieczy zastępczej do 8 miesięcy lub do zakończenia postępowania sądowego.
Rodzina zastępcza zawodowa specjalistyczna to rodzina, w której umieszcza się w szczególności:
1) dzieci legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
2) dzieci na podstawie ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich;
3) małoletnie matki z dziećmi.
W rodzinie zastępczej zawodowej specjalistycznej nie można w tym samym czasie umieścić dzieci legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności i dzieci na podstawie ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich.
Rodzina zastępcza zawodowa zobowiązana jest do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji, w szczególności przez udział w szkoleniach.
Z osobą pełniącą funkcję zawodowej rodziny zastępczej zawiera się umowę zlecenie. Osoba ta otrzymuje wynagrodzenie.
W przypadku gdy w rodzinie zastępczej zawodowej lub rodzinie zastępczej niezawodowej przebywa więcej niż 3 dzieci, na wniosek rodziny zastępczej, zatrudnia się osobę do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich.
Osobą zatrudnioną do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich może być także małżonek niepobierający wynagrodzenia z tytułu umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (wniosek o zatrudnienie osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich).
Rodzina zastępcza zawodowa ma prawo do czasowego niesprawowania opieki nad dzieckiem
w związku z wypoczynkiem, w wymiarze 30 dni kalendarzowych w okresie 12 miesięcy. W tym okresie rodzinie zastępczej zawodowej przysługuje pełne wynagrodzenie. Rodzina zastępcza zawodowa informuje organizatora rodzinnej pieczy zastępczej o terminie czasowego niesprawowania opieki nad dzieckiem w związku z wypoczynkiem, nie później niż 30 dni przed jego planowanym rozpoczęciem. Do opieki nad dziećmi zatrudnia się rodzinę pomocową.
Rodziną pomocową może być:
1) rodzina zastępcza niezawodowa, rodzina zastępcza zawodowa lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
2) małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim przeszkoleni do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub rodziny przysposabiającej.
Rodzina zastępcza zawodowa, rodzina zastępcza niezawodowa lub prowadzący rodzinny dom dziecka może przyjąć dziecko jako rodzina pomocowa bez względu na liczbę dzieci pozostających pod ich opieką (wniosek o udzielenie zgody na czasowe niesprawowanie opieki nad dziećmi w związku z wypoczynkiem).
Załącznik nr ……………
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
………………………….…………… ………..…………, dnia ……..………
imię i nazwisko zleceniobiorcy
WNIOSEK O ZATRUDNIENIE / ZWIĘKSZENIE LICZBY GODZIN ZATRUDNIENIA*
OSOBY DO POMOCY PRZY SPRAWOWANIU OPIEKI NAD DZIEĆMI I PRZY PRACACH GOSPODARSKICH
Proszę o zatrudnienie / zwiększenie liczby godzin zatrudnienia* osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich od dnia ………………………
Osoba wskazana do pomocy ……………………………….…………………………..………
imię i nazwisko
Liczba dzieci przebywających w pieczy zastępczej ……………………………………………
Dotychczasowa liczba przyznanych godzin pomocy …………………………………………..
.............................................................
podpis osoby wnioskującej
Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na zatrudnienie wskazanej osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w wymiarze ………… godzin miesięcznie od dnia ………………………………………..……………………………
Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na zwiększenie liczby godzin pracy osoby zatrudnionej do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich do …………………….. godzin miesięcznie od dnia …………………………………………..
……..……………………………………..
data i podpis Dyrektora PCPR Głogów
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 6
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
………………………….…………… ………..…………, dnia ……..………
imię i nazwisko pracownika
WNIOSEK O UDZIELENIE ZGODY NA CZASOWE NIESPRAWOWANIE OPIEKI NAD DZIEĆMI W ZWIĄZKU Z WYPOCZYNKIEM
Proszę o udzielenie dnia/dni wolnego/wolnych* zgodnie z art.69 ustawy z dnia 09 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z tyt. czasowego niesprawowania opieki nad dziećmi w związku z wypoczynkiem w dniach: …………………………………………………… (ogółem :…………dzień/dni*).
Oświadczam, że w czasie mojej nieobecności dzieci (imię i nazwisko dziecka):
1…………………………………………………………………………………………………
2…………………………………………………………………………………………………
3…………………………………………………………………………………………………
4………………………………………………………………………………………………….
objęte pieczą zastępczą będą przebywać pod opieką Pani/Pana* ……………………………, miejsce pobytu: ……………………………….………………...………………………………
Osoba zatrudniona do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dzieci i przy pracach gospodarskich, w czasie mojej nieobecności pełnić będzie swoje obowiązki/ nie będzie pełnić obowiązków*.
.............................................................
podpis osoby wnioskującej
OŚWIADCZENIE RODZINY POMOCOWEJ
Oświadczam, że zobowiązuję się przyjąć w opiekę powierzone dzieci i należycie wywiązać się z obowiązku pełnienia funkcji rodziny pomocowej:
…………….………………………………
podpis rodziny pomocowej
Pracownikowi przysługuje w okresie 12 kalendarzowych miesięcy,
od …………….do……………….. - …….… dni z tyt. czasowego niesprawowania opieki nad dziećmi w związku z wypoczynkiem.
Wykorzystano ……………..… dni, pozostało ……………… dni.
…………………………………….………………..
data i podpis pracownika ds. kadr PCPR Głogów
Udzielam/ nie udzielam Pani/Panu dnia/dni wolnego/wolnych* za okres…………………… w wymienionym wyżej wymiarze .
……..……………………………………..
data i podpis Dyrektora PCPR Głogów
0*niepotrzebne skreślić
Klub dla osób niepełnosprawnych „Tęczowe Motyle” jest formą wsparcia dziennego przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych w szczególności absolwentów i uczniów „Szkoły Życia”. Klub działa dwa razy w tygodniu poniedziałek i czwartek w godzinach 15.00 - 18.00. Klub działa w strukturach Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie.
Usługi dla osób niepełnosprawnych realizowane w Klubie obejmują rehabilitację społeczną, rozumianą jako system skoordynowanych oddziaływań społecznych, psychologicznych i terapeutycznych umożliwiających osobom niepełnosprawnym w miarę samodzielną egzystencję i integrację społeczną.
Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb uczestników Klubu, ich stopnia niepełnosprawności, zainteresowań oraz stanu psychicznego i fizycznego.
Oprócz bieżącej działalności dla uczestników Klub organizowane są wyjazdy jedno i kilku dniowe w ciekawe miejsca w ramach propozycji.
Atutem Klubu dla Osób Niepełnosprawnych jest udział rodziców w życiu Klubu, wspierają i angażują się w działania samopomocowe.
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Głogowie
Krystyna Piasecka – Olejniczak
Ul. Kościuszki 15A - Przychodnia Specjalistyczna
67-200 Głogów
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE w Głogowie
Adres: ul. Słowiańska 13, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
Tel: 76 834 10 03
Adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zespół do spraw Osób Niepełnosprawnych: 76 837 35 04
Zespół do spraw Rodzinnej Pieczy Zastępczej:
76 837 35 07, 76 837 35 08, 785 102 202
Psycholog: 76 837 35 00, 789 201 294
Poradnictwo Rodzinne: 76 834 10 06
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy:
Administratorem danych osobowych (ADO) jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie reprezentowane przez Dyrektora – Krystynę Piasecką - Olejniczak
Inspektorem ochrony danych (IOD) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie jest: Tomasz Wadas, tel. 509 737 586, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest:
…PCPR Głogów reprezentowany przez Dyrektora– Krystynę Piasecką - Olejniczak…
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
Tomasz Wadas, tel. 509 737 586, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Dane osobowe w celu zatrudnienia są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie j/w o ochronie danych oraz Kodeksu Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 108).
4. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 50 lat.
6. Pracownicy i zleceniobiorcy posiadają prawo dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, przeniesienia danych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz sprzeciwu wobec przetwarzania.
7. Pracownikom i zleceniobiorcom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne, gdyż wymagają tego przepisy prawa, w pozostałym zakresie- dobrowolne.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych (ADO) jest:
…PCPR Głogów reprezentowany przez Dyrektora– Krystynę Piasecką - Olejniczak…
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
Tomasz Wadas, tel. 509 737 586, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie j/w o ochronie danych oraz Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 2213) w celu:
a) podniesienie stanu bezpieczeństwa osób korzystających z usług ADO,
b) rejestracja zdarzeń sprzyjająca ustaleniu sprawcy szkody.
4. Kategoria danych osobowych: dane wizerunkowe
5. Obraz z kamer zapisywany jest i przechowywany przez okres 30 dni.
6. Do danych osobowych dostęp mają podmioty obsługujące system monitoringu oraz upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych.
7. Państwo posiadają prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawa do ich sprostowania, prawa do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
8. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
ul. Lipowa 10 67-200 Głogów tel. (76) 833 57 48 fax. (76) 835 70 87
Elżbieta Brytan - Dyrektor
ul. Neptuna 22/24 67-200 Głogów tel/fax. (76) 833 88 09
Jolanta Kaczmarek - Dyrektor
ul. Norwida 3 67-200 Głogów tel. (76) 834 16 66
Magdalena Jarowicz - Kierownik
ul. Neptuna 33 67-200 Głogów tel. (76) 833 94 36
Jolanta Kaczmarek - Dyrektor
ul. Słowiańska 13 67-200 Głogów tel/fax. (76) 833 21 46
mgr Kamila Mackiewicz - Klimczuk - Dyrektor
ul. Perseusza 9 67-200 Głogów tel. (76) 834 65 01 fax. (76) 834 65 17
Jadwiga Paliga - Kierownik
Strona 3 z 4