Piecza zastępcza nad dzieckiem jest sprawowana w przypadku niemożności zapewnienia opieki i wychowania przez rodziców. Zasady i formy sprawowania pieczy zastępczej określają przepisy ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej następuje na podstawie orzeczenia sądu albo na podstawie umowy zawartej między rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka a starostą.
W pieczy zastępczej umieszcza się dzieci, których rodzice zostali trwale lub czasowo pozbawieni praw rodzicielskich lub gdy władza ta została im ograniczona lub zawieszona.
Formami rodzinnej pieczy zastępczej są:
Rodzinę zastępczą zawodową lub rodzinę zastępczą niezawodową tworzą osoby niebędące wstępnymi lub rodzeństwem dziecka. W rodzinie zastępczej niezawodowej lub zawodowej w tym samym czasie może przebywać łącznie nie więcej niż 3 dzieci lub osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej (lub w razie konieczności liczniejsze rodzeństwo).
Rodzinny dom dziecka tworzą osoby niebędące wstępnymi lub rodzeństwem dziecka. W rodzinnym domu dziecka może przebywać łącznie nie więcej niż 8 dzieci lub osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej (lub w razie konieczności liczniejsze rodzeństwo).
W razie konieczności umieszczenia w rodzinie zastępczej niezawodowej lub zawodowej rodzeństwa, za zgodą rodziny zastępczej oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, jest dopuszczalne umieszczenie w tym samym czasie większej liczby dzieci.
Formalne wymogi wobec kandydatów na rodziców zastępczych obejmują posiadanie pełni władzy rodzicielskiej w stosunku do własnych dzieci, wypełnianie obowiązku alimentacyjnego, o ile taki istnieje oraz pełnej zdolności do czynności prawnych, jak również dysponowanie odpowiednimi warunkami lokalowymi i materialnymi, umożliwiającymi dziecku zaspokojenie jego indywidualnych potrzeb. Ponadto, kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej muszą być zdolni do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem, co powinno być potwierdzone zaświadczeniem lekarskim o stanie zdrowia wystawionym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz opinią psychologiczną o posiadaniu predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
Jednocześnie osoba, która osiągnęła pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej, może przebywać w dotychczasowej rodzinie zastępczej, za zgodą tej rodziny zastępczej, nie dłużej jednak niż do osiągnięcia 25 roku życia, jeżeli uczy się (w szkole, w zakładzie kształcenia nauczycieli, na uczelni, u pracodawcy w celu przygotowania zawodowego).
Świadczenia i dodatki przysługujące rodzinom zastępczym udzielane na wniosek rodziny zastępczej.
Wniosek, o którym mowa wyżej, rodzina zastępcza składa w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania.
Przyznanie lub odmowa przyznania świadczeń następuje w drodze decyzji administracyjnej, z wyłączeniem świadczenia „Dobry Start” które jest świadczeniem przyznawanym bezdecyzyjnie.
Osoby otrzymujące świadczenia, są obowiązane niezwłocznie poinformować organ, który przyznał świadczenie, o każdej zmianie ich sytuacji życiowej, która ma wpływ na prawo do tych świadczeń (np. opuszczenie przez dziecko rodziny zastępczej, zmiana adresu).
Załącznik nr 1
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
............................................................... Głogów, .......................................
imię, nazwisko data
...............................................................
adres
..............................................................
...............................................................
nr tel.
Zwracam(y) się z prośbą o dofinansowanie do wypoczynku poza miejscem zamieszkania dla dziecka ………………………………, ur. ………………... przebywającego w rodzinnej pieczy zastępczej.
Wypoczynek organizowany jest w terminie od …………………………………… do ………………………………………., w miejscowości: …………………………….., koszt wypoczynku: ……………………………..………, wnioskowana kwota dofinansowania
………………………………
Oświadczam, że zapoznałam(łem) się z „Regulaminem do zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
Równocześnie oświadczam, że:
- nie korzystam korzystam(y) z innych źródeł dofinansowań do wypoczynku*,
- równocześnie korzystam z innych źródeł dofinansowań do wypoczynku*, należy wskazać z jakich i w jakiej wysokości……………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………......
Do wniosku:
- załączam dokumenty potwierdzające organizację w tym poniesiony koszt wypoczynku dziecku*,
- dołączę dokumenty potwierdzające organizację w tym poniesiony koszt wypoczynku dziecku w terminie do 30 dni po zakończeniu wypoczynku*.
............................................................
czytelny podpis wnioskodawcy
*niepotrzebne skreślić
Opinia pracownika socjalnego PCPR:
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………
…………………………………………
Podpis i pieczęć pracownika socjalnego
Decyzja Dyrektora PCPR:
przyznaję/nie przyznaję świadczenie w wysokości: ……………………………………
….…………………………………
Podpis i pieczęć Dyrektora PCPR
Załączniki nr 2/2a
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
............................................................... Głogów, ........................................ imię, nazwisko data
...............................................................
adres
...............................................................
...............................................................
nr tel.
W związku z postanowieniem Sądu Rejonowego w ........................................................
z dnia ............................................................ (prawomocnego z dniem .........................................................)
dotyczącym umieszczenia małoletniej/małoletniego ................................................................................
.....................................................................................................................................................................................
w rodzinie zastępczej zwracam(y) się z prośbą o przyznanie świadczenia na pokrycie niezbędnych kosztów związanych z potrzebami przyjmowanego dziecka - jednorazowo.
Równocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z „Regulaminem dotyczącym zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
............................................................
czytelny podpis wnioskodawcy
Opinia pracownika socjalnego PCPR:
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………….......
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………….......
…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………...............
…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………...........
…………………………………
Podpis i pieczęć pracownika socjalnego
Decyzja Dyrektora PCPR:
przyznaję/nie przyznaję świadczenie w wysokości: ……………………………………
…………………………………
Podpis i pieczęć Dyrektora PCPR
Załącznik nr 4
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
…………………………………………………………. ...…………………………..……, …….…………………... ….
Imię i nazwisko Miejscowość data
…………………………………………………………
adres
Do Dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Głogowie
Wniosek
Na podstawie art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej zwracam się z wnioskiem o przyznanie środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym*/domu jednorodzinnego* za okres od ……………………. do ………………………………………
Wyrażam zgodę na przekazywanie w/w środków w formie ryczałtu.
W przypadku, gdy w mojej rodzinie przebywać będzie mniej niż 4 dzieci natychmiast o tym fakcie poinformuję.
Równocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z „Regulaminem dotyczącym zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
…………………………………………
czytelny podpis wnioskodawcy
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 5
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
………………………………………………………… ...…………………………..……, …….……………………………
Imię i nazwisko Miejscowość data
…………………………………………………………
adres
Do Dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Głogowie
Proszę o przyznanie świadczenia na pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem niezbędnego remontu lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym*/domu jednorodzinnego*.
Aktualny zakres planowanego remontu/prac wraz z szacunkowym kosztorysem:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
L.p. |
Nazwa elementu/ rodzaju robót |
Pomieszczenie/element którego dotyczy remont |
Szacunkowy koszt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razem koszt: |
|
||
Równocześnie oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z „Regulaminem dotyczącym zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych” i w pełni je akceptuję.
…………………………………..
czytelny podpis wnioskodawcy
Opinia pracownika socjalnego PCPR:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………
Podpis i pieczęć pracownika socjalnego
Decyzja Dyrektora PCPR:
przyznaję/nie przyznaję świadczenie w wysokości: ……………………………………
….…………………………………
Podpis i pieczęć Dyrektora PCPR
RODZINA ZASTĘPCZA ZAWODOWA, RODZINA POMOCOWA
Rodzinę zastępczą zawodową tworzą małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim, u których umieszczono dziecko w celu sprawowania nad nim pieczy zastępczej, niebędący wstępnymi lub rodzeństwem dziecka.
Pełnienie tej funkcji może być powierzone osobom, które:
1) dają rękojmię należytego sprawowania pieczy zastępczej,
2) nie są i nie były pozbawione władzy rodzicielskiej, oraz władza rodzicielska nie jest im ograniczona ani zawieszona,
3) wypełniają obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do nich wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie są ograniczone w zdolności do czynności prawnych,
5) są zdolne do sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem, co zostało potwierdzone zaświadczeniem lekarskim o stanie zdrowia wystawionym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz opinią o posiadaniu predyspozycji i motywacji do pełnienia funkcji rodziny zastępczej wystawioną przez psychologa,
6) przebywają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
7) zapewnią odpowiednie warunki bytowe i mieszkaniowe umożliwiające dziecku zaspokajanie jego indywidualnych potrzeb,
8) nie były skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne.
Rodzina zastępcza zawodowa pełniąca funkcję pogotowia rodzinnego przyjmuje dziecko:
1) na podstawie orzeczenia sądu;
2) w przypadku gdy dziecko zostało doprowadzone przez Policję lub Straż Graniczną;
3) na wniosek rodziców, dziecka lub innej osoby w przypadku gdy dziecko jest ofiarą przemocy domowej.
W rodzinie zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego umieszcza się dziecko do czasu unormowania sytuacji dziecka, nie dłużej jednak niż na okres 4 miesięcy.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres ten może być przedłużony, za zgodą organizatora rodzinnej pieczy zastępczej do 8 miesięcy lub do zakończenia postępowania sądowego.
Rodzina zastępcza zawodowa specjalistyczna to rodzina, w której umieszcza się w szczególności:
1) dzieci legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności;
2) dzieci na podstawie ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich;
3) małoletnie matki z dziećmi.
W rodzinie zastępczej zawodowej specjalistycznej nie można w tym samym czasie umieścić dzieci legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności i dzieci na podstawie ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich.
Rodzina zastępcza zawodowa zobowiązana jest do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji, w szczególności przez udział w szkoleniach.
Z osobą pełniącą funkcję zawodowej rodziny zastępczej zawiera się umowę zlecenie. Osoba ta otrzymuje wynagrodzenie.
W przypadku gdy w rodzinie zastępczej zawodowej lub rodzinie zastępczej niezawodowej przebywa więcej niż 3 dzieci, na wniosek rodziny zastępczej, zatrudnia się osobę do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich.
Osobą zatrudnioną do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich może być także małżonek niepobierający wynagrodzenia z tytułu umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej (wniosek o zatrudnienie osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich).
Rodzina zastępcza zawodowa ma prawo do czasowego niesprawowania opieki nad dzieckiem
w związku z wypoczynkiem, w wymiarze 30 dni kalendarzowych w okresie 12 miesięcy. W tym okresie rodzinie zastępczej zawodowej przysługuje pełne wynagrodzenie. Rodzina zastępcza zawodowa informuje organizatora rodzinnej pieczy zastępczej o terminie czasowego niesprawowania opieki nad dzieckiem w związku z wypoczynkiem, nie później niż 30 dni przed jego planowanym rozpoczęciem. Do opieki nad dziećmi zatrudnia się rodzinę pomocową.
Rodziną pomocową może być:
1) rodzina zastępcza niezawodowa, rodzina zastępcza zawodowa lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
2) małżonkowie lub osoba niepozostająca w związku małżeńskim przeszkoleni do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, prowadzenia rodzinnego domu dziecka lub rodziny przysposabiającej.
Rodzina zastępcza zawodowa, rodzina zastępcza niezawodowa lub prowadzący rodzinny dom dziecka może przyjąć dziecko jako rodzina pomocowa bez względu na liczbę dzieci pozostających pod ich opieką (wniosek o udzielenie zgody na czasowe niesprawowanie opieki nad dziećmi w związku z wypoczynkiem).
Załącznik nr ……………
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
………………………….…………… ………..…………, dnia ……..………
imię i nazwisko zleceniobiorcy
WNIOSEK O ZATRUDNIENIE / ZWIĘKSZENIE LICZBY GODZIN ZATRUDNIENIA*
OSOBY DO POMOCY PRZY SPRAWOWANIU OPIEKI NAD DZIEĆMI I PRZY PRACACH GOSPODARSKICH
Proszę o zatrudnienie / zwiększenie liczby godzin zatrudnienia* osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich od dnia ………………………
Osoba wskazana do pomocy ……………………………….…………………………..………
imię i nazwisko
Liczba dzieci przebywających w pieczy zastępczej ……………………………………………
Dotychczasowa liczba przyznanych godzin pomocy …………………………………………..
.............................................................
podpis osoby wnioskującej
Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na zatrudnienie wskazanej osoby do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich w wymiarze ………… godzin miesięcznie od dnia ………………………………………..……………………………
Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na zwiększenie liczby godzin pracy osoby zatrudnionej do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich do …………………….. godzin miesięcznie od dnia …………………………………………..
……..……………………………………..
data i podpis Dyrektora PCPR Głogów
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 6
do Regulaminu
dotyczącego zasad przyznawania świadczeń fakultatywnych
………………………….…………… ………..…………, dnia ……..………
imię i nazwisko pracownika
WNIOSEK O UDZIELENIE ZGODY NA CZASOWE NIESPRAWOWANIE OPIEKI NAD DZIEĆMI W ZWIĄZKU Z WYPOCZYNKIEM
Proszę o udzielenie dnia/dni wolnego/wolnych* zgodnie z art.69 ustawy z dnia 09 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z tyt. czasowego niesprawowania opieki nad dziećmi w związku z wypoczynkiem w dniach: …………………………………………………… (ogółem :…………dzień/dni*).
Oświadczam, że w czasie mojej nieobecności dzieci (imię i nazwisko dziecka):
1…………………………………………………………………………………………………
2…………………………………………………………………………………………………
3…………………………………………………………………………………………………
4………………………………………………………………………………………………….
objęte pieczą zastępczą będą przebywać pod opieką Pani/Pana* ……………………………, miejsce pobytu: ……………………………….………………...………………………………
Osoba zatrudniona do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dzieci i przy pracach gospodarskich, w czasie mojej nieobecności pełnić będzie swoje obowiązki/ nie będzie pełnić obowiązków*.
.............................................................
podpis osoby wnioskującej
OŚWIADCZENIE RODZINY POMOCOWEJ
Oświadczam, że zobowiązuję się przyjąć w opiekę powierzone dzieci i należycie wywiązać się z obowiązku pełnienia funkcji rodziny pomocowej:
…………….………………………………
podpis rodziny pomocowej
Pracownikowi przysługuje w okresie 12 kalendarzowych miesięcy,
od …………….do……………….. - …….… dni z tyt. czasowego niesprawowania opieki nad dziećmi w związku z wypoczynkiem.
Wykorzystano ……………..… dni, pozostało ……………… dni.
…………………………………….………………..
data i podpis pracownika ds. kadr PCPR Głogów
Udzielam/ nie udzielam Pani/Panu dnia/dni wolnego/wolnych* za okres…………………… w wymienionym wyżej wymiarze .
……..……………………………………..
data i podpis Dyrektora PCPR Głogów
0*niepotrzebne skreślić
Klub dla osób niepełnosprawnych „Tęczowe Motyle” jest formą wsparcia dziennego przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych w szczególności absolwentów i uczniów „Szkoły Życia”. Klub działa dwa razy w tygodniu poniedziałek i czwartek w godzinach 15.00 - 18.00. Klub działa w strukturach Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie.
Usługi dla osób niepełnosprawnych realizowane w Klubie obejmują rehabilitację społeczną, rozumianą jako system skoordynowanych oddziaływań społecznych, psychologicznych i terapeutycznych umożliwiających osobom niepełnosprawnym w miarę samodzielną egzystencję i integrację społeczną.
Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb uczestników Klubu, ich stopnia niepełnosprawności, zainteresowań oraz stanu psychicznego i fizycznego.
Oprócz bieżącej działalności dla uczestników Klub organizowane są wyjazdy jedno i kilku dniowe w ciekawe miejsca w ramach propozycji.
Atutem Klubu dla Osób Niepełnosprawnych jest udział rodziców w życiu Klubu, wspierają i angażują się w działania samopomocowe.
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Głogowie
Krystyna Piasecka – Olejniczak
Ul. Kościuszki 15A - Przychodnia Specjalistyczna
67-200 Głogów
POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE w Głogowie
Adres: ul. Słowiańska 13, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
Tel: 76 834 10 03
Adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zespół do spraw Osób Niepełnosprawnych: 76 837 35 04
Zespół do spraw Rodzinnej Pieczy Zastępczej:
76 837 35 07, 76 837 35 08, 785 102 202
Psycholog: 76 837 35 00, 789 201 294
Poradnictwo Rodzinne: 76 834 10 06
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy:
Administratorem danych osobowych (ADO) jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie reprezentowane przez Dyrektora – Krystynę Piasecką - Olejniczak
Inspektorem ochrony danych (IOD) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie jest: Tomasz Wadas, tel. 509 737 586, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest:
…PCPR Głogów reprezentowany przez Dyrektora– Krystynę Piasecką - Olejniczak…
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
Tomasz Wadas, tel. 509 737 586, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Dane osobowe w celu zatrudnienia są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie j/w o ochronie danych oraz Kodeksu Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 108).
4. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 50 lat.
6. Pracownicy i zleceniobiorcy posiadają prawo dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, przeniesienia danych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz sprzeciwu wobec przetwarzania.
7. Pracownikom i zleceniobiorcom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne, gdyż wymagają tego przepisy prawa, w pozostałym zakresie- dobrowolne.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych (ADO) jest:
…PCPR Głogów reprezentowany przez Dyrektora– Krystynę Piasecką - Olejniczak…
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:
Tomasz Wadas, tel. 509 737 586, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie j/w o ochronie danych oraz Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 2213) w celu:
a) podniesienie stanu bezpieczeństwa osób korzystających z usług ADO,
b) rejestracja zdarzeń sprzyjająca ustaleniu sprawcy szkody.
4. Kategoria danych osobowych: dane wizerunkowe
5. Obraz z kamer zapisywany jest i przechowywany przez okres 30 dni.
6. Do danych osobowych dostęp mają podmioty obsługujące system monitoringu oraz upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych.
7. Państwo posiadają prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawa do ich sprostowania, prawa do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
8. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
ul. Lipowa 10 67-200 Głogów tel. (76) 833 57 48 fax. (76) 835 70 87
Elżbieta Brytan - Dyrektor
ul. Neptuna 22/24 67-200 Głogów tel/fax. (76) 833 88 09
Jolanta Kaczmarek - Dyrektor
ul. Norwida 3 67-200 Głogów tel. (76) 834 16 66
Magdalena Jarowicz - Kierownik
ul. Neptuna 33 67-200 Głogów tel. (76) 833 94 36
Jolanta Kaczmarek - Dyrektor
ul. Słowiańska 13 67-200 Głogów tel/fax. (76) 833 21 46
mgr Kamila Mackiewicz - Klimczuk - Dyrektor
ul. Perseusza 9 67-200 Głogów tel. (76) 834 65 01 fax. (76) 834 65 17
Jadwiga Paliga - Kierownik
DYREKTOR
ZESPÓŁ DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
ZESPÓŁ DS. ŚWIADCZEŃ I POMOCY INSTYTUCJONALNEJ
ZESPÓŁ DS. RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ
BIURO PROJEKTU
OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
KADRY/KSIĘGOWOŚĆ
OBSŁUGA PRAWNA
Strona 3 z 4