INFORMACJA O DOFINANSOWANIU SPRZĘTU REHABILITACYJNEGO DLA INSTYTUCJI ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie informuje, że do dnia 30 listopada 2025 roku można składać wnioski o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla instytucji z realizacją w 2026 roku. Zadanie skierowane jest do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, jeżeli prowadzą działalność związana z rehabilitacją osób niepełnosprawnych spełniające łącznie następujące warunki:

  1. Prowadzą działalność statutową na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku,
  2. Udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nie objętej dofinansowaniem ze środków PFRON.

O dofinansowanie mogą się ubiegać podmioty, jeżeli prowadzą działalność związaną z rehabilitacją osób niepełnosprawnych (§ 5 ust. 1 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002r., w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(tj. Dz. U. z 2015r., poz. 926 z późn. zm.).

Wysokość dofinansowania wynosi do 80% kosztów planowanego przedsięwzięcia, w zależności od posiadanych środków na realizację zadania. 

Zasięg czasowy trwania realizacji zadania od 04 maja do 18 grudnia 2026 roku.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej (ważne 3 miesiące).
  2. Oferta cenowa lub faktura PRO FORMA sprzętu rehabilitacyjnego.
  3. Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o pomocy de minimis obejmujące rok bieżący, kalendarzowy oraz 2 poprzednie lata lub oświadczenie
    o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie.
  4. Pisemne oświadczenie o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się objęciem pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis.
  5. Dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności związanej
    z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres, co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku (cel działania, teren działalności, liczba osób objętych działalnością rehabilitacyjną, charakterystyka działalności prowadzonej na rzecz osób niepełnosprawnych).
  6. Udokumentowanie informacji dotyczącej zatrudnienia fachowej kadry posiadającej kwalifikacje niezbędne do realizacji zadania.
  7. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych podpisana przez osoby składające wniosek (załącznik nr 1).
  8. Oświadczenie Zakład Pracy Chronionej (załącznik nr 2).
  9. Oświadczenie przedsiębiorca (załącznik nr 3).
  10. Oświadczenie płatnik VAT (załącznik nr 4).
  11. Oświadczenie zobowiązania wobec PFRON (załącznik nr 5).
  12. Oświadczenie o prowadzeniu konta bankowego (załącznik nr 6).
  13. Oświadczenie o warunkach lokalowych i posiadaniu środków własnych na realizację zadania (załącznik nr 7).

UWAGA:

Wnioski należy wypełniać komputerowo. Formularz edytowalny jest dostępny poniżej.
Wnioski można składać również poprzez system SOW.

Wnioski w formie papierowej można składać do dnia 28 listopada 2025r., a poprzez system SOW do dnia 30 listopada 2025r.

WNIOSKI I ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA: