INFORMACJA O DOFINANSOWANIU SPRZĘTU REHABILITACYJNEGO DLA INSTYTUCJI ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Głogowie informuje, że do dnia 30 listopada 2025 roku można składać wnioski o dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla instytucji z realizacją w 2026 roku. Zadanie skierowane jest do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, jeżeli prowadzą działalność związana z rehabilitacją osób niepełnosprawnych spełniające łącznie następujące warunki:
- Prowadzą działalność statutową na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku,
- Udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nie objętej dofinansowaniem ze środków PFRON.
O dofinansowanie mogą się ubiegać podmioty, jeżeli prowadzą działalność związaną z rehabilitacją osób niepełnosprawnych (§ 5 ust. 1 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002r., w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(tj. Dz. U. z 2015r., poz. 926 z późn. zm.).
Wysokość dofinansowania wynosi do 80% kosztów planowanego przedsięwzięcia, w zależności od posiadanych środków na realizację zadania.
Zasięg czasowy trwania realizacji zadania od 04 maja do 18 grudnia 2026 roku.
Do wniosku należy dołączyć:
- Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej (ważne 3 miesiące).
- Oferta cenowa lub faktura PRO FORMA sprzętu rehabilitacyjnego.
- Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o pomocy de minimis obejmujące rok bieżący, kalendarzowy oraz 2 poprzednie lata lub oświadczenie
o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie. - Pisemne oświadczenie o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się objęciem pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis.
- Dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności związanej
z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres, co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku (cel działania, teren działalności, liczba osób objętych działalnością rehabilitacyjną, charakterystyka działalności prowadzonej na rzecz osób niepełnosprawnych). - Udokumentowanie informacji dotyczącej zatrudnienia fachowej kadry posiadającej kwalifikacje niezbędne do realizacji zadania.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych podpisana przez osoby składające wniosek (załącznik nr 1).
- Oświadczenie Zakład Pracy Chronionej (załącznik nr 2).
- Oświadczenie przedsiębiorca (załącznik nr 3).
- Oświadczenie płatnik VAT (załącznik nr 4).
- Oświadczenie zobowiązania wobec PFRON (załącznik nr 5).
- Oświadczenie o prowadzeniu konta bankowego (załącznik nr 6).
- Oświadczenie o warunkach lokalowych i posiadaniu środków własnych na realizację zadania (załącznik nr 7).
UWAGA:
Wnioski należy wypełniać komputerowo. Formularz edytowalny jest dostępny poniżej.
Wnioski można składać również poprzez system SOW.
Wnioski w formie papierowej można składać do dnia 28 listopada 2025r., a poprzez system SOW do dnia 30 listopada 2025r.
WNIOSKI I ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:







